onsdag 29 april 2009

Jag klagar, jag bloggar, jag lever.

Och fi-jävla-faa-an vad jag är irriterad, arg, less, besviken, allt negativt man kan vara, mitt privata lilla regnmoln är över mig och har varit det dom senaste veckorna.
- Jag har fått tillbaka min inflammation i högra låret, inte så trevligt och gör förbannat ont.
- Jag har 77 st läxor att lämna in till på måndag.
- Jag har blivit ett svindrygt monster som klagar på alla.

Min extrema irritation över allt som händer i skolan är nog det som får bägaren att rinna över liksom. På min skola, Nya Läroverket, finns det regler som säger: 5 minuters frånvaro = 30 min "återläsning" 10 minuters frånvaro = 1 timmas "återläsning" kallar dom det återläsning föratt föräldrarna inte ska inse att lärarna blivit maktgalna?! KVARSITTNING heter det på ren svenska, helt jävla sjukt orimligt.

Jag slår vad om att normala kommunala skolor inte har så, am I right?!

(Jag och Malin brukar skicka sms till våra lärare som lyder: "Malin och Maria i 8a är bäst, PUSS PUSS PUSS" Vi är fina!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar