måndag 20 april 2009

12 tjejer slår skallarna ihop...

19.00 var jag och resten av mina lagkamrater nere i Pontus D-hall för lite fys. Våran tränare bvar tydligen försenad och vi skulle börja utan han. Vi hade fått instruktioner om att vi skulle hoppa hopprep och ha musik på. När vi väl fått fram repen försökte Matilda Bodin med musiken, vilket inte gick så bra..
Matilda: -"Jag får inte igång den!"
Jag: -"Vilken knapp har du tryckt på?!"
Matilda: -"Alla?.."
Laget samlar sig runt oss och alla försöker, vi lirkar och letar, det rings i telefoner till andra om hur man ska slå på den och i 20 minuter står vi där, febrilt tryckandes på knapparna. Jag och Matilda gick slutligen ut till någon kille i 19-års åldern och frågade om hjälp, han stirrade konstigt på oss och kom och hjälpte oss, men inte ens det funkade. Någon minut senare kommer våran tränare..
Gunnar: -"Varför har ni inte börjat?"
Vi: -"Vi fick inte igång musiken..."
Gunnar trycker på en knapp.
Gunnar: "Ni ser här, det står switch to CD..."
Alla tittar på knappen och suckar. Sen kommer Gunnar med kommentaren jag aldrig kommer glömma:

-"Det är ju tur att kvinnor är tekniska, jag har inga fördomar alls.."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar