tisdag 7 april 2009

Ni kan kalla mig den nya gud.

På f21 i augusti har jag konfirmationsläger, och två veckor senare konfirmerar jag mig i Bergnäsetskyrka. Detta betyder att jag kommer bli eran nya gud framöver. Och jag vet att ni vill det.

I helgen var jag med en massa fina människor som också ska konfirmera sig med mig, jag och Malin var först in i en matsal föratt käka. (Matsalen delades av ca. 150 pers) Och ja, jag är rätt stolt över det. *fingrarna i kors*


Under dagen fick vi göra en massa lekar, och våran ledare, Mattias (http://www.gosmatte.blogg.se/) dominerade hårt.

Lärorikt var att veta att jag på en söndag kommer rida in på en åsna och alla kommer vifta med palmblad när jag blir den nya gud.

God jul och Amen!

En sån här dag i april..

Hallå igen, hur är dagen en sådan här kväll i augusti när sommaren regnat bort? Jag önskar jag kunde lyssna på den låten och känna sanning i att det faktiskt är augusti.

Snart är det fan skolavlsutning, sommar och sommarjobb. Känns rätt härligt ändå att jobba första perioden hos syrran, och sen komma hem med massa pengar som gör livet rätt. Ja, jag är girig och pengar gör mig glad. Förhoppningsvis älskar pengaguden mig i sommar lika mycket som jag tycks avguda den. Men, man kan ju inte få allt eller hur? .. Hosthost.. Något som lär bli svinkul i sommar är Pernillas bröllop, extremt kul att se någon så lycklig med en annan människa! - De har ändå bara, eller bara och bara, varit tillsammans i 2-3 år. Svingulligt är det iallafall. Sen något ännu bättre är att jag ska stå med en lång, ljusrosa klänning och en fin uppsättning i håret, ja, ni förstod rätt, jag ska vara tärna. Can't wait!

fredag 3 april 2009

Min mamma

Mamma har tjatat på mig i en timma att jag ska följa henne till Siknäs ikväll, vilket jag absolut vägrar. För några minuter sen kom Erik hit och förpestade min tillvaro (jag ljög, han är fin. Men det är bara föratt han hade med sig bubbliz till mig.. ) Mamma åkte nyss iväg och hon drog till med repliken:
-"Hejdå pussen! Vi ses sen!"
Jag blir arg och blänger på henne.. Hon går ut genom dörren och Erik säger:
-"Ska hon inte säga hejdå till dig också?.. "
Det är som om jag är något av en missbrukare.. Får jag inte min dagliga dos av någonting jag behöver får jag abstinens. Ett sms eller två från K brukar räcka föratt jag ska kunna ta mig genom dagen utan att må råtta sen framåt kvällen.. Min råtta jag har inom mig äter upp mig inifrån och slår mig på nerven i överarmen så hårt att hela min kropp skakar. Det är med andra ord inte bra just nu.. Inte bra alls.
En kram och en puss i nacken skulle sitta fint just nu..

onsdag 1 april 2009

Jag har lärt mig en sak; gråt aldrig över någon som inte skulle gråta över dig. Jävligt bra har jag märkt, jag har lärt mig att sluta acceptera skiten "T" dumpar över mig. Jag orkar inte mer. Har bara tre ord kvar att säga: Tack och hej.